fredag 7 augusti 2015

EKO-vandringen 2015 del 1

Den 19 juli 2015 anslöt jag mig till Svenska kyrkans och Pilgrimscentrums EKO-vandring som hade startat i Uppsala. Vandringen medför en budkavle som ska överlämnas vid klimatmötet i Paris senare i år. Härmed vill man påpeka nödvändigheten av att vidta åtgärder mot den globala uppvärmningen, vars främsta hot inte är temperaturökningen i sig utan att jordens klimat riskerar att återgå till de instabila förhållanden som rådde före senaste istiden och som kan innebära existentiella risker för mänskligheten.
Vandrarna har passerat Salems kyrka, strax efter vi passerat över gränsen till Strängnäs stift.

 Efter regnet, längs med Uttran mot Rönninge. På väg till Södertälje.

Södertälje kanal.

Södertälje kanal.

Järna kulturcentrum.

 Efter 3 dagar når vi Klockaregården i Hölö. Här lämnade jag vandringen, vid samma punkt som där jag påbörjade mitt deltagande i PAX-vandringen i juni 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar